Een fijn team als basis
Onze school telt ruim 200 leerlingen verdeeld over 9 groepen.
Hier laten wij zien wie er allemaal in ons team werkzaam zijn en wie van de stamgroepleiders op welke dag in welke stamgroep staat. Wil je meer over ons te weten komen en een gezicht zien bij de naam? Lees en kijk dan hier
Anouk van der Velden Administratief medewerkster Abdeljalil Farkadi Conciërge Fleur Nabbe Vakleerkracht gym Daniëlle van Stratum Leraarondersteuner onder- en middenbouw Ingeborg van Schaik Kwaliteitscoördinator Nanouk Teensma Directeur Het Mooiste Blauw |
Onderbouw (groep 0-1-2):
- Lianne van Luytelaar (stamgroepleider Vuurvliegjes op ma-wo-do) - Maartje Hermans (stamgroepleider Vuurvliegjes op di-vr & ondersteuning ob op ma) - Gaby Berkers (stamgroepleider Vuursalamanders op wo-do-vr) - Monique Noten (stamgroepleider Vuursalamanders op ma-di & stamgroepleider Vuurdraken op do-vr) - Evelien de Groot (stamgroepleider Vuurdraken op ma-di-wo) - Lieve Daelemans (ondersteuning in de onderbouw op woe) Middenbouw (groep 3-4-5): - Daniëlle Buise (stamgroepleider Zilvervossen op wo-do-vr & ondersteuning mb op ma) - Noortje Hazenberg (stamgroepleider Honingdassen op di-do-vr) - Josje Hoens (stamgroepleider Honingdassen op ma-di-wo & basisschoolcoach) - Lieve Daelemans (stamgroepleider Zilvervossen ma-di & coördinator Excellentie) - Jens Beekmans (stamgroepleider Langooregels op ma-di-woe-do-vr) Bovenbouw (groep 6-7-8): - Tom van Erp (stamgroepleider Zeeschildpadden op ma-di-wo-do-vr) - Yvonne Kantelberg (stamgroepleider Zeeleeuwen op di-vr & ondersteuning kwaliteit) - Nienke Kelder (stamgroepleider Zeeleeuwen op ma-wo-do & ondersteuning mb op vr) - Eline van Els (stamgroepleider Zeehonden op ma-di-wo-do-vr) |
Schoolparlement
Jenaplanschool Het Mooiste Blauw heeft een Schoolparlement. In dit parlement zitten kinderen van middenbouw en bovenbouw; uit elke stamgroep is er één kind de vertegenwoordiger in het Schoolparlement.
Regelmatig worden er in alle groepen van onze school klassenvergaderingen gehouden. Kinderen praten in de klassenvergadering over groepsactiviteiten of actuele zaken die spelen. Zij leren met elkaar om te gaan in een vergadersetting, oefenen burgerschap, sociale integratie en omgaan met inspraak. Kinderen leren dat je alleen iets kunt bereiken als je samen overlegt en dat je door te luisteren naar elkaar tot een gezamenlijk besluit kunt komen. Ze worden eigenaar van verschillende onderwerpen; hun mening telt mee!
In de klassenvergadering leren kinderen vaardigheden als:
luisteren, spreken, notuleren en leidinggeven
Een aantal keren per jaar houden we een schoolvergadering met het Schoolparlement. Kinderen uit de middenbouw- en bovenbouwstamgroepen hebben zichzelf verkiesbaar gesteld voor een plek in het Schoolparlement. D.m.v. stemmen heeft de eigen stamgroep één kind gekozen om een plek te krijgen in het Schoolparlement. Punten uit de klassenvergadering kunnen hier aan de orde gesteld worden. De schoolleider begeleidt deze schoolvergaderingen.
Regelmatig worden er in alle groepen van onze school klassenvergaderingen gehouden. Kinderen praten in de klassenvergadering over groepsactiviteiten of actuele zaken die spelen. Zij leren met elkaar om te gaan in een vergadersetting, oefenen burgerschap, sociale integratie en omgaan met inspraak. Kinderen leren dat je alleen iets kunt bereiken als je samen overlegt en dat je door te luisteren naar elkaar tot een gezamenlijk besluit kunt komen. Ze worden eigenaar van verschillende onderwerpen; hun mening telt mee!
In de klassenvergadering leren kinderen vaardigheden als:
luisteren, spreken, notuleren en leidinggeven
Een aantal keren per jaar houden we een schoolvergadering met het Schoolparlement. Kinderen uit de middenbouw- en bovenbouwstamgroepen hebben zichzelf verkiesbaar gesteld voor een plek in het Schoolparlement. D.m.v. stemmen heeft de eigen stamgroep één kind gekozen om een plek te krijgen in het Schoolparlement. Punten uit de klassenvergadering kunnen hier aan de orde gesteld worden. De schoolleider begeleidt deze schoolvergaderingen.
Voorbeeld van een vergaderpunt van het Schoolparlement
Als school lopen we toch tegen wat dingen aan wat betreft het houden van de kippen. Op de studiedag hebben we samen met het team hierover gehad in een klassenvergadering. Deze klassenvergadering was een onderdeel van onze studiedag en dit was een mooi onderwerp om te bespreken. De vraag hierin was: mag een school boerderijdieren houden? Dat gaf een mooi gesprek. Uiteindelijk was de wens van Nanouk om na te denken over het houden van de kippen. Hier hebben we toen de voordelen en de nadelen tegenover elkaar gezet. De beslissing zouden we aan het einde van de week nemen. Op vrijdag in het einde van die week heeft Nanouk dit gesprek ook met het Schoolparlement gevoerd. Dit zijn 6 kinderen uit de bovenbouw die de kinderen van het Mooiste Blauw vertegenwoordigen in het Schoolparlement. Dit gesprek was heel mooi. We hebben het over de voordelen gehad, over de nadelen en naar oplossingen gezocht. Dit staat mooi beschreven op het blad hiernaast. Het advies Uiteindelijk kwamen de kinderen van het Schoolparlement tot een heel mooi advies (zie plaatje): ‘Het is jammer, maar het is beter om de kippen voor nu weg te doen.’ Dit advies heeft Nanouk overgenomen en dus hebben we afscheid moeten nemen van onze kip Tikkie en haan Hendrik. We hebben een mooie boerderij in België waar hun kuikens ook naartoe zijn gegaan. Daar hebben ze alle ruimte om te scharrelen in alle rust en in gezelschap van meerdere kippen en hanen. |
Samenwerking met Korein
Basisonderwijs buitenschoolse opvang en
buitenschoolse activiteiten Uw kind krijgt bij ons de ruimte om de wereld te verkennen op zijn eigen, unieke manier. Wij stimuleren de kinderen om zelf initiatief te nemen en zelfstandigheid te ontwikkelen. Een rijke, uitdagende omgeving die prikkelt tot ontdekken, verkennen, aftasten en ravotten speelt hierbij een grote rol en geeft een kind optimale kansen zijn talenten te ontdekken. Wij verzorgen de buitenschoolse opvang op basisschool Het Mooiste Blauw. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 7.30u tot 8.30 en van 14.30 tot 18.30 uur en op woensdag van 12:30 tot 18:30 (op locatie de Wentelwiek) |
Wilt u meer weten over de buitenschoolse opvangmogelijkheden op de locatie in Nuenen-West? Voor een persoonlijk gesprek maken wij graag een afspraak met u!
Karin van den Bosch-Verhagen Klantadviseur 040 249 7215 [email protected] of kijk op: www.korein.nl/locaties/nuenen/het-mooiste-blauw |
PlatOO
Ons bestuur PlatOO is het bestuur van de openbare basisscholen in Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek, Geldrop-Mierlo, Nuenen, Son en Breugel en Someren. Met twee scholen voor algemeen toegankelijk onderwijs in Son en Breugel en één in Nuenen.
PlatOO (Passie- Prestatie - PlatOO) staat voor openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs in Zuidoost Noord-Brabant. Onder het bestuur ressorteren twaalf openbare en drie algemeen toegankelijke basisscholen. PlatOO streeft binnen haar scholen naar maximale ontwikkelingsmogelijkheden voor elk kind, met veel aandacht voor zelfstandig en taakgericht werken. Naast cognitieve vakgebieden is er binnen het openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs ruimte voor creatieve, sociale, emotionele en lichamelijke ontwikkeling van het kind. Voor alle bestuurszaken kunt u zich wenden tot het secretariaat van het College van Bestuur, 0492392112 of via [email protected]
|
Iedereen is welkom
SAMEN maken wij
het verschil Hier werken
TROTSE vakmensen Wij zetten net
dat stapje EXTRA |